Home  ›  Jobs  ›  Performance Marketeer | Europese marktleider in testen, inspectie en certificering

Performance Marketeer | Europese marktleider in testen, inspectie en certificering

We denken er bijna nooit over na dat het water dat uit je kraan stroomt schoon is, dat het eten in de Efteling netjes wordt geïnspecteerd op voedselveiligheid of dat de luchtkwaliteit voldoet aan strenge normen.
Achter al die vanzelfsprekendheden zit een wereld van testen, inspecteren, certificeren en controleren.
Die wereld is Normec.

Een snelgroeiende internationale organisatie die veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid in onze samenleving tastbaar maakt. Jij kunt daar als Performance Marketeer direct aan bijdragen door te zorgen dat de diensten van Normec de juiste mensen bereiken, op het juiste moment en via de juiste kanalen.

Over Normec

Normec werd officieel opgericht in 2016 in Nederland, met het hoofdkantoor gevestigd in Amsterdam. De oprichters, onder andere Joep Bruins, hadden al ervaring in het bedrijfsleven. Na de verkoop van hun vorige onderneming zagen zij kansen in de markt op het gebied van testen, inspectie en certificering. Sinds de start heeft Normec gekozen voor een “buy-and-build / consolidatie-strategie”: ze hebben tientallen gespecialiseerde bedrijven (laboratoria, inspectie-bureaus, certificeringsinstellingen, etc.) overgenomen en geïntegreerd in één gedeeld platform.
Daarmee groeide Normec van een relatief jonge organisatie naar een internationale speler in Testing, Inspection, Certification & Compliance (TICC). Met meer dan 90 gespecialiseerde bedrijven in o.a. foodcare, sustainability, life safety en health care helpen ze organisaties aantoonbaar veilig, verantwoord en efficiënt te opereren om zo lange termijn bij te dragen aan een duurzame en veilige samenleving. Ze streven ernaar een van de top 3 spelers te worden in de TICC-markten waarin ze actief zijn en zetten dus ook sterk in op internationale groei en expansie.
Intern is de ambitie om de marketing en data kant te professionaliseren. Dat betekent een beweging van fragmentarisch naar een geprofessionaliseerde, geconsolideerde groep met data gedreven marketing, schaalbaarheid en consistentie.

Jouw rol als performance marketeer bij Normec

Je maakt onderdeel uit van het team Performance Marketing, dat uit drie andere performance marketeers bestaat en binnen het grote Group Marketing team valt. Daarnaast rapporteer je aan de Group Marketing Director.
Als Performance Marketeer ben jij degene die de vertaalslag maakt van behoefte naar campagne. Je werkt voor een enorme diversiteit aan entiteiten (20–40 bedrijven per business line) waardoor geen dag hetzelfde is. Van een campagne voor een food laboratorium tot leadgeneratie voor een veiligheidsinspectiebedrijf; samen met jou kijkt Normec binnen welke business line jij precies komt te werken.

Jij gaat o.a.:

  • Online campagnes opzetten en optimaliseren, voornamelijk op het vlak van Google Ads en LinkedIn.
  • Per bedrijf in kaart brengen waar kansen liggen en daar campagnes voor formuleren.
  • Data analyseren en adviseren hoe er slimmer getarget en geoptimaliseerd kan worden.
  • Agency-spend verlagen door meer zelf te doen: hands-on, no-nonsense.
  • Werken met Dynamics en losse datasystemen uit verschillende bedrijven en die professionaliseren.
  • Experimenteren, testen, leren en bijsturen: geen eindeloze plannen, maar doen.
  • Intensief samenwerken met de brand/content marketeer, sales en de commercial director.

Je bent iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, kan omgaan met directe feedback, overzicht houdt in complexiteit en energie krijgt van resultaat boeken.

Wat krijg jij als Performance Marketeer bij Normec?

De cultuur binnen Normec is informeel, open, energiek en ondernemend en is verankerd in hun GROWTH-principes. Door middel van hun The Normec Fit-programma, waarmee deze principes tot leven worden gebracht, zorgen ze ervoor dat niet alleen het bedrijf groeit, maar ook iedereen die er deel van uitmaakt. Zo organiseren ze teambuildingsactiviteiten, workshops over stressmanagement en sportevenementen om te zorgen dat jij als werknemer gezond met het bedrijf kan meegroeien.

Daarnaast krijg jij: 
 

  • Een functie met maatschappelijke impact: jouw campagnes helpen letterlijk mee aan een veiligere wereld.
  • Werken in een sterk groeiende organisatie boordevol ambitie.
  • Een direct, energiek en professioneel team waarin feedback normaal is en er veel ruimte is voor initiatief.
  • Veel vrijheid om zelf campagnes op te zetten, experimenten te draaien en performance te optimaliseren.
  • De kans om mee te bouwen aan een marketingafdeling die in transformatie is en waar jouw expertise écht het verschil maakt.
  • Een marktconform salaris tussen de €3500 en €5000 afhankelijk van ervaring.
Vacature delen.
Solliciteer op deze functie