Content Marketeer - Innovatief verduurzamingsplatform.
HomeQgo is sinds 2017 een uniek, snelgroeiend online platform dat consumenten op weg helpt naar een duurzame woning met hun missie om dat voor hun klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. homeQgo heeft een uniek eigen platform en technische scan ontwikkeld waarmee zij een woningscan kunnen uitvoeren en een netwerk van installateurs waardoor consumenten vervolgens ook in het hele proces ontzorgd worden.
Voor homeQgo lag er een grote kans om van een tech platform, een e-commerce platform te worden en een marketing gedreven organisatie. Decent Recruitment kreeg de opdracht om hiervoor een content marketeer te zoeken met als doel door middel van brede content, het realiseren van een marktleider positie waardoor consumenten homeQgo beter weten te vinden.
Wat hebben we gedaan?
We hebben met Paul Vogelzang, Head of UX & Marketing een kop koffie gedronken en precies vastgesteld waaraan een goede content marketeer bij homeQgo moet voldoen. Daarbij hebben we onder andere rekening gehouden met persoonlijke eigenschappen die van belang zijn, zoals goed zelfstandig kunnen werken, je mannetje staan en goed kunnen functioneren binnen een scale-up cultuur. Op inhoudelijk vlak was het onder meer van belang dat de content marketeer de taal van de bezoekers op het platform sprak en zich daarin kon verplaatsen en vaktechnische teksten begrijpelijk en aansprakelijk kon maken.
Door het voorstellen van kandidaten met uiteenlopende profielen, het tussentijds bijschaven en het niet alleen fungeren als tussenpersoon maar ook als volwaardig sparringpartner, hebben we homeQgo kunnen helpen aan niet 1, maar aan maar liefst 2 enthousiaste en kundige content marketeers.

Review.
“Ik heb fijn samengewerkt met Nadeche en Corwin van Decent. Zij hebben ons geholpen met het invullen van twee content marketeer rollen. Dit zijn fijne gesprekken geweest, ze weten goed mee te denken en hebben een groot netwerk. Ook na het vervullen van de rol zijn ze altijd bereikbaar om nog eens te sparren. Erg fijne partij om mee samen te werken!”
Paul Vogelzang – Head of UX & Marketing homeQgo
Over homeQgo.
HomeQgo is een innovatief en snelgroeiend online platform dat consumenten ondersteunt bij het verduurzamen van hun woning. Met als missie om dit proces zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken, biedt homeQgo een unieke combinatie van technologie en persoonlijke service. Het platform is uitgerust met een zelfontwikkelde technische woningscan die huishoudens inzicht geeft in hoe zij hun woning kunnen verduurzamen en welke oplossingen daarbij passen. Vervolgens brengt homeQgo consumenten in contact met betrouwbare, aangesloten installateurs die de plannen kunnen realiseren.
Sinds de oprichting in 2017 werkt homeQgo met een toegewijd team van ongeveer 40 ambitieuze professionals aan het versnellen van de energietransitie. In 2020 werd homeQgo een dochteronderneming van de Rabobank, wat de organisatie de mogelijkheid gaf om verder te groeien en haar impact te vergroten. Door de jaren heen heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een gebruiksvriendelijk en klantgericht platform dat huishoudens helpt hun duurzaamheidsdoelen te bereiken.
In deze nieuwe groeifase ligt de focus op het verder versterken van de merkpositie van homeQgo en het vergroten van de klantbetrokkenheid. Het doel is om consumenten via diverse kanalen te inspireren en te activeren, zodat zij gemakkelijk de eerste stap naar verduurzaming kunnen zetten. Met een sterke combinatie van technologische innovatie, betrouwbare partners en een duidelijke missie speelt homeQgo een belangrijke rol in de verduurzaming van woningen in Nederland.
Waarom Decent.
Bij Decent gaan we voor duurzame matches die met jouw organisatie meegroeien. Onze mensgerichte aanpak zet kandidaten centraal en bouwt langdurige vertrouwensrelaties op. Met ons netwerk van meer dan 22.000+ specialisten en leiders koppelen we moeiteloos de perfecte kandidaat aan jouw behoeften.
Vraag de brochure aan?
Wij houden rekening met privacy en zullen geen gegevens delen.
Contactformulier.














